Jobba på Amaq

Vi söker en administrativ kommunikatör

En av våra kollegor kommer att vara tjänstledig för studier från hösten 2019 och därför söker vi en ny medarbetare till oss.

Vi erbjuder dig ett arbete där du får möjlighet att förvalta och utveckla vårt kommunikations- och administrationsarbete ytterligare, och framförallt driva arbetet med dokumenthantering framåt.

Arbetsuppgifter

Som administrativ kommunikatör kommer du att fungera som ett centralt stöd för vår verksamhet och ha mycket kontakt med våra medarbetare och kunder. Du är direkt underställd vår VD. Du får arbeta och förvalta vårt kommunikationsarbete, med alltifrån operativa till strategiska uppgifter. Några av dina ansvarsområden ligger i att arbeta vidare med vår externwebb och vårt intranät. Du ansvarar även för våra sociala medier, sms-tjänst och vår reception och kundtjänst.

En annan viktig del av ditt arbete kommer att vara att bygga upp vår dokumenthantering och arkivering. Du kommer också att få arbeta med att ta fram och/eller utveckla processbeskrivningar för vissa förekommande arbetsuppgifter. Utöver detta skriver du protokoll på våra styrelsemöten samt arbetar och utvecklar andra administrativa uppgifter.

Kvalifikationer

För oss är det viktigt att du har en positiv inställning. Vi söker dig som är lyhörd, lösningsinriktad och flexibel samtidigt som du har en förmåga att vägleda och prioritera när det behövs. I ditt arbete kommer du att ha kontakt med olika samarbetspartners och det är därför viktigt att du har en förmåga att skapa goda relationer. Som person är du kommunikativ, engagerad och drivande. Du tycker om att samarbeta med andra men är också van vid att arbeta självständigt. Du har vana att formulera dig väl i tal och skrift och anpassar innehållet till kanal och målgrupp.

Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot media och kommunikation, eller motsvarande utbildning och eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Anställning

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
Erfarenhet: Erfarenhet krävs
Omfattning: Heltid
Löneform: Månadslön
Varaktighet: 6 månader eller längre
Tillträde: 2019-08-12
Tidsbegränsat till: 2020-06-01. Tidsbegränsad anställning med möjlighet till förlängning.
Antal platser: 1

Vill du veta mera

Upplysningar om tjänsten lämnas av VD, Björn Stendal tfn 0380-46 371,bjorn.stendal@aneby.se

Du ansöker via följande länk: https://recruit.visma.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=f7951018-14c6-4163-95f1-af55111d7f33.

Arbetsgivarens referensnummer är A883107
Sista ansökningsdag är 2019-06-30

Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Välkommen med din ansökan!